114
REGISTRES D
[i548]
habitans d'icelle, en general el particulier, estoient très humbles et obeyssans serviteurs du Roy; et quant aux corps de lad. Ville, feront toutes les dilli­gences à eulx possibles de persuader au peuple, tant par amour que contraincte, d'obeyr aud. seigneur el lever lad. somme; et bien que la chose soit bien difficille et quasi imposible, neantmoings se mecte-ront en leur devoir, que led. sr de Mandosse pourra congnoistre, s'il y veult estre present. Sur quoy led. sr de Mandosse s'est retiré.
Ce faict mond. sr le Prevost des Marchans a de­mandé aux assistans leur avis et oppinyon, qu'il est de faire en ce cas et affaire si urgent. Et leur a re­cité le discours de son voyage et légation. Lesquelz ont esté d'avis que demain, en la grande assemblée, on doibt bien enhorter et persuader le peuple a penser les moyens d'obeyr au Roy, et que on face re­cherche et description entiere par les quartiers de toutes les maisons et chefz d'hostel y demourans, tant proprietaires, locatifz,que cameristes, pour, se­lon ce qui sera advisé en l'assemblée generalle, pro­ceder aux taxes et cotizations, comme de raison.
"Donné àFontainebleaue, le dernier jour de Fe­vrier mil vc xlvii."
Signé: "HENRY Clausse."
Après lecture faicte desd, lettres, led. sr de Man­dosse a dit, pour sa creance, que le Roy, adverty des grans preparatifz que font ses ennemys et voisins de gens et munitions de guerre, estimant que, si leur apostume doibt crever et sortir, ce sera en ce moys d'Apvril prochain venant, ou qu'il conviendra aud. seigneur les assaillir de brief, et pour ce que l'ar­gent est l'ame de la guerre, led. seigneur l'auroit envoyé en ceste Ville, pour soliciter et servir d'im­portun à lad. Ville à faire lever én toute dilligence les ix" mil livres tournois, par luy demandez à icelle Ville, en ceste presente année, et de ne bou­ger delad. Ville jusques à ce que lesd, deniers soient fournyz aud. seigneur. A ceste cause, a priémesd. s" y adviser et luy bailler acte de ses dilligences, ou en escripre aud. seigneur, à ce qu'il congnoisse le devoir et execution de son commandement.
Auquel sr de Mandosse monsr le Prevost des Mar­chans a faict responce que le corps de lad. Ville et
CXXXIII [LXXXII]. — Assemblée generalle pour iiii" m. escuz.
i3 mars 1548. (Fol. 91.)
Du mardi, xiii6'1' jour de Mars mil v° xlvii.
En assemblée generalle faicte, en l'Ostel de la Ville de Paris, de mess" les Prevost des Marchans, Es­chevins, Conseillers, Quarteniers, bourgeois et com-munaultez de lad. Ville, tant d'église que séculiers, pour oyr la responce des delleguez à aller vers le Roy, pour le faict des nu" m. escuz soleil, demandez par le Roy à lad. Ville, en ceste presente année, pourle faict de ses guerres; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir :
Monsr le Prevost des Marchans, me Loys Gayant;
Mess" Barthelemy, Charpentier, Lecirier, Esche­vins;
Sire Claude Lelievre, Berthelemy, M. de Bra­gelongne, Lecomte, Larcher, Bouchart, Lelieur, Conseillers de lad. Ville;
Le Procureur de Saint Magloire, le Procureur de Saincte Geneviefve;
Sire Claude Sanguyn, sire Jehan Basannier, Par­faict, Gohory, Kerver, Hac, de Sainct Germain, Pre-
vost, Danès, Lejay, Courtin, Lelorrain, Quarteniers; Joachin Rolland, Robert Belle, Guillaume Du­clou, Jacques David, Simon Cressé, Jehan de Saincte Beufve, Nicolas Foucault, me Nicole Mestrac, Ni­colas Letellier, drappier, Jehan Lesellier, Claude Danès, Jehan Philippes, Jacques de Cueilly, Jacques Danès, Jehan Daubray, Godeffroy Moireau, Hugues Boullard, Jehan Marchant, monsr Fauchet, procu­reur, Nicolas Alexandre, Thomas de Bresme, 111eNi­cole Guedon, Jehan Leconte, Jehan Guenault, Phi-lebertde Crevecueur, Guillaume Chouart, m" Jacques Lesecq, Estienne Grégis, Jehan Cousinot, Anthoine Gilbert, Martin Brice, bourgeois de lad. Ville de Paris.
Conclusions pénales du Procureur du Roy et de la Ville.
Le Procureur du Roy et de Iad. Ville, voyant le petit nombre de peuple, pour l'affaire dont esl ques­tion assemblé, a requis que plus grande assemblée
O Le Registre porte à tort a x n'jour de mann.